06 mars, 2013

Den om filmtips I

När jag är ledig, och speciellt när jag får gå upp tidigt på morgonen med barn, brukar jag för att inte somna om, titta på film eller serie. Och jag tänkte i brist på annat intelligent att dela med mig av så kan jag ju ge rekommendationer. Inte för att jag är något filmsnille eller kan något om film, utan för att det är roligt!

Mitt första tips är en fransk film, The Intouchables. Det är en underbar, varm feel-good film som handlar om en rik, äldre och funktionshindrad man som förvånar alla med att anställa en ung svart man som sin personliga assistent.
Handlingen kan kanske tyckas som en gammal kliché: ett udda par som lyckas skapa en stark relation trots sina skillnader. Men tro mig, filmen lyckas med att göra detta utan att det känns smörigt. Jag mår otroligt bra när jag ser den här filmen och jag njuter varenda sekund!
Så se den!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar